SUGAR DETOKS – dzień 15 – ćwiczenia tybetańskie

SUGAR DETOX TRWA ! –

DZIEŃ 15 – pięć dni pięć ćwiczeń

Codziennie skupiaj uwagę  i wprowadzaj mentalnie jedno ćwiczenie, dziś wprowadzenie i pierwsze z nich   

Zacznij od 1-3 powtórzeń każdego z ćwiczeń/rytuałów i potem dodawaj codziennie po 1 razie aż do 21 razy. Wszystko zajmuje potem około 21 min. Efekty – niesamowite

Ćwiczenia cenie i kocham od lat , wracam do serii co jakiś czas, chyba przyszedł czas aby na stałe zagościł w codziennych rytuałach ciała na zawsze …

Czemu akurat w SUGAR DETOX ?  bo mogą one pomóc nam w tym czasie i wesprzeć ciało obok wdzięczności w budowaniu energii ciała, ponieważ regularne wykonywanie rytuałów wpływa na to że w ogóle znika pragnienie spożywania słodyczy. Zmienia się apetyt i zmysł smaku. Kiedy organizm otrzymuje dostateczną ilość energii innymi kanałami, jak to się dzieje w przypadku uprawiania ćwiczeń tybetańskich, to zastrzyki energii w postaci słodyczy stają się zbyteczne. Ćwiczenia sprzyjają regulacji funkcjonowania tarczycy a przez to przyczyniają się do zrównoważenia przemiany materii i pobudzenia aktywności trawiennej. Ciało ma do dyspozycji więcej energii, a uczucie głodu ulega normalizacji. Żywimy się w coraz większym stopniu energią subtelną i dzięki temu potrzebujemy mniej pożywienia fizycznego.

Zwiększa się zdolność koncentracji i jest większa łatwość uczenia się.

Poprawia się nasza postawa, trzymamy się bardziej prosto; wzrasta też nasza pewność siebie, gdyż postawa wewnętrzna i zewnętrzna warunkują się nawzajem. Postawa naszego ciała określa, jak postrzegamy nasze otoczenie.

Dzięki ćwiczeniom tybetańskim czakramy pozostają w równowadze. Kiedy energia może przepływać przez czakramy swobodnie i bez przeszkód, to rzadziej chorujemy, harmonizuje się cała gospodarka hormonalna. Ćwiczenia te bowiem pobudzają gruczoły do zwiększonego wydzielania hormonów. Dzięki wzrostowi ich poziomu – na przykład endorfiny – umacnia się dobre samopoczucie i poprawia się nasza stabilność emocjonalna.

Ćwiczenie 1

Szybkie obroty wykonywane w czasie pierwszego ćwiczenia pomagają nam oczyścić nasze emocje od negatywnych energii. Kiedy energia te tkwią w nas, nie mamy siły prowadzić zrównoważonego, szczęśliwego życia. Obroty wzmacniają naszą aurę, a brak ruchliwości wywołany przez depresje i rozterki ustępuje uczuciu siły, które nas ogarnia zawsze wtedy, gdy mamy do dyspozycji dużą ilość energii. Jeśli w ciągu dnia wystąpią u nas negatywne uczucia w rodzaju frustracji czy gniewu i będziemy chcieli się od nich uwolnić, wówczas możemy wykonać tylko pierwsze ćwiczenie.

Ćwiczenie 1 wpływa korzystnie na krążenie, łagodzi dolegliwości związane z żylakami. Zwiększa przepływ energii w całym ciele, pobudza czakry, przede wszystkim na czubku głowy, czole, klatce piersiowej i kolanach, dzięki czemu stymuluje ożywienie komórek; ułatwia przepływ płynu mózgowo-rdzeniowego, zapobiegając bólom głowy.

 

Stań prosto, ręce  wyciągnięte na boki, dłonie otwarte, zwrócone wnętrzem do podłogi, palce złączone razem, ręce w jednej linii z ramionami. Ramiona rozluźnione. Broda równolegle do podłogi. Zacznij wirować, obracaj się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wirując oddychaj powoli, głęboko i równo. Stopy mają podążać za rękoma, nie odwrotnie. Zacznij i zakończ powoli, zwiększaj i zmniejszaj prędkość stopniowo. Kończąc obroty złóż dłonie przed sobą na wysokości mostka, skup wzrok na złączonych kciukach – pomaga to odzyskać równowagę. Zakończ wirowanie w tym samym miejscu co zacząłeś, nie przemieszczaj się w trakcie ćwiczenia. Odpręż się, głęboko oddychaj.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>